close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שיווק- למה כן להשקיע בקנקן

מערכת שורשיא אייר, תשעה30/04/2015

שיווק מוצרים- השפעתו של עיצוב המוצר על הליך הרכישה

תגיות:
מראה ראשוני הוא זה, שיקבע את המחשבה וההתרשמות של צרכנים רבים מהמוצר. למעשה, עיצוב משעמם ולא מושך, עלול לגרום ללקוח פוטנציאלי שלא לרכוש אותו למרות שהמוצר עם העיצוב היפה והמושך יותר, פחות איכותי או פחות טוב מהמוצר הראשון. במאמר הבא, בחרנו להתעכב מעט על החשיבות העיצובית של מוצר, מה העיצוב משדר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי ועד כמה הוא משפיע על הליך הרכישה עצמו אם בכלל. חשוב לנו לציין, כי האמונה הרווחת אומנם גורסת, שמראה הוא שטחי, אך זה נכון כאשר מדובר על מראה בני האדם, כאשר מדובר במוצרים, הקשר לשטחיות אינו קיים והקשר לחשיבות הוא אחד הדברים החשובים ביותר.  

מה עיצוב משדר
בתהליך עיצוב מוצר ועיצוב אריזת המוצר, מושקעת מחשבה רבה על מה נרצה שהעיצוב ישדר. לכל רגש, צורך, פתרון וכדומה, יש את העיצוב המתאים, היכול לשדר זאת למתבונן. הליך עיצובי נכון יכלול הגדרת מטרות, הכרת קהל היעד, צרכי קהל היעד ורצונות קהל היעד. לאחר הכנת גרסא או עיצוב ראשוני, יש לבחון את העיצוב ולוודא כי אכן המשימה צלחה והעיצוב מושלם. משם, יהיה ניתן לעבור לשלב העיצוב הסופי ושליחה לייצור המוני.

השפעות
בהמשך למה משדר המוצר, בתהליך העיצובי בוחנים את העיצוב גם מהפן של על מה אנו רוצים שהעיצוב ישפיע ובאלו נקודות הוא יצליח לגעת בלקוח הפוטנציאלי. השפעתו של עיצוב המוצר על הליך הרכישה היא עצומה ואין להקל בה ראש כלל וכלל. רמת ההשפעה של עיצוב כה גבוהה עד, שיכולה להכריע את גורל הרכישה במסגרת שנייה אחת, בה יקלוט הלקוח הפוטנציאלי את העיצוב ויחליט אם הוא מעניין אותו דייהו, על מנת להרימו ולבחון אותו יותר מקרוב. כמו כן, אל לנו לשכוח את כוחו של העיצוב כאשר מדובר על קהל הצרכנים הצעיר יותר, לו העיצוב הוא המכריע ביותר ולא משנה כמה איכותי מוצר אחד, אם הוא אינו עומד בסטנדרטים העיצוביים, הצעירים יעדיפו שלא לרכוש אותו.

הגדרת מטרות
הפעולה החכמה ביותר אותה יש לעשות, היא כבר בתחילת עיצוב המוצר והמחשבה, לערב מעצבים מוכשרים על מנת שיוכלו לתת רעיונות לעיצוב כבר מהשלב הראשוני. השפעתו של עיצוב המוצר על הליך הרכישה, ראוי ותילקח בחשבון כבר במעמד הליך המחשבה והבנייה עצמה. הקפידו להגדיר את מטרות העיצוב ומה תרצו שהמוצר ישדר לקהל היעד של הצרכנים הפוטנציאלים שלכם וזכרו לקחת בחשבון את הצרכנים, רצונות והפתרונות, אותם מחפש אותו קהל לקוחות.

לסיכום, חשיבותו של העיצוב היא מכרעת ויש להתעכב עליה לאורך כל הדרך ולא מעט. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, כמו כל דבר, היא באמצעות הסיוע של המומחים בדבר. כאן מדובר על סטודיו לעיצוב ובו צוות מעצבים מוכשר, אשר התנסה בעיצוב מוצר וצבר ניסיון, וותק ומומחיות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה